Klachten?

Klachten brengen vaak een negatieve lading met zich mee, echter, is het melden van de klacht eigenlijk wel zo negatief?

Bij Orphi Farma zien we iedere klacht als een mogelijkheid om te innoveren om zodoende de klacht te voorkomen in de toekomst. Wij waarderen iedere melding omdat dit de triggers zijn om in te zoomen op het product of de productie ervan.

Parate Informatie

Orphi Farma voert een zeer breed assortiment en alle eindproducten zijn voorzien van gelijke referentiekaders.

Bij het melden van de klacht is het van belang om de volgende referentiekaders te benoemen:

  • Chargenummer + t.h.t. datum.
    • De opbouw van de chargenummers is goed doordacht en geeft al gedeeltelijk wat informatie weer.
      Zo start elke batchnummer na de V met 2 getallen, dit geeft het productiejaar weer, na de 2 getallen volgen nóg 2 getallen die de productiemaand weergeven, de overige getallen zijn uniek.
  • Artikelomschrijving
    • Een omschrijving van het eindproduct zoals genoteerd op het etiket.
  • Referentienummers
    • Al onze etiketten zijn voorzien van minimaal 1 referentienummer.

Faq

Orphi Farma voert een helder kwaliteitsbeleid waarin alle facetten opgenomen staan om de kwaliteit van de eindproducten te waarborgen. Zo worden alle inkomende en uitgaande goederen geanalyseerd om strikte specificatie eisen na te leven. Uit de analyses vloeien analysecertificaten.

Een analysecertificaat  is een uniek document welke bij elk ontvangst, bereiding, en eind productie wordt opgemaakt. Dit document geeft de analysemethodes en analyseresultaten van het eindproduct weer en is een waarborging van de identiteit én kwaliteit van het product. Deze gegevens worden vrij verstrekt  door Orphi Farma. Veelal worden de gegevens  van een analysecertificaat ingezien bij magistrale en officinale bereidingen om na te gaan of de producten voldoen aan de toegelaten kwaliteit en specificatie-eisen.

Orphi Farma maakt een zorgvuldige keuze van toeleveranciers om consistentie in kwaliteit te behouden, hierdoor elimineren we pieken en dalen in gemeten waarden en kunnen de klanten uitgaan van een vertrouwd product. Vaak is de gedachtenis dat producten met dezelfde benaming ook dezelfde eigenschappen hebben vanzelfsprekend, echter ervaren wij in de praktijk dat dit enorm kan verschillen zowel in kwaliteit als in specificaties.